شهید رمضانعلی اسماعیلی وادقانی

در تاریخ 20/فروردین/39 در روستای وادقان و در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.تحصیلات ابتدایی را در مدرسه روستای وادقان گذراند و بعد برای ادامه تحصیل به کاشان رفته تا دوران دبیرستان را بگذراند. بعد از دوسال به دلیل ضعف مالی مجبور به ترک تحصیل شد. سپس به تهران رفته و به کارگری مشغول شد . بعد به کار های دیگر مشغول شد.

سربازی اش را در نیروی دریایی بندر عباس بود . بعد به تهران باز کشت و با دختر دایی اش ازدواج کرد. بعد با دوست خود غلامعلی محمد زاده وادقانی به پایگاه های تهران خود را معرفی نمودند و بعد از مراحل آموزشی در ان سرما های شمال تهران به جبهه رفتند.

در ماه فروردین 62 با دستور فرمانده گردانش در عملیات و الفجر د رمنطقه عملیاتی فکه شرمت نمودند و با رفیق و همرزم خود در آن مکان به درجه رفیع شهادت رسیدند و معشوق واقعی خود را درآغوش گرفتند.

یاد و نامش گرامی باد.

خدمت پدر و مادر عزیزم :

از راه دور سلام عرض می کنم ، امید است که سلام گرم مرا از فرسنگها راه دور سرچشم همی گیرد پذیرا باشی و اگر از احوال اینجانب فرزند خود خواسته باشی ، سلامتی برقرار میباشد ، ملالی در بین نیست ، بجز دوری شما که امید است که با پیروزی رزمندگان اسلام و با مشتی پر به خانواده خود باز گردیم و شما به بازماندگان دعا کنید ، چون دعای شما هاست که پیروزی می آورد ، ، دعا یادتان نرود ، دعا کنید ، که خداوند ما را به پیروزی و سربلندی برساند و ما را به راه شهدا موفق گرداند ، که ما بتوانیم راه آنها را به موفقیت ادامه دهیم،امام را هم دعا کنید که امام قلب امت است.

مادر عزیزم می دانم که ناراحتی…..(1362/1/13)

والذین امنواو هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم وانفسهم اعظم عند درجه عند الله و اولئک هم الفائزون

با سپاس بیکران از خداوند بزرگ که ما را آفرید و نعمتهای فراوان به ما ارزانی داشت،خصوصا نعمت بزرگ اسلام راه اسلام که متضمن سعادت دنیوی و اخروی تمام انسانها می باشد و سپاس خداوند را که ما را در زمره مسلمین قرار داد و با سلام و درود به امام زمان (عج) نابود کننده کاخ ستمگران و ایجاد کننده حکومت واحد جهانی اسلامی و با سلام برنایب بر حقش حضرت امام خمینی و با سلام به امت قهرمان ایران خصوصا خانواده محترم شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی و ارواح مطهر شهدای اسلام از صدر تا کنون مطالبی را به عنوان وصیت نامه خطاب به امت حزب الله خصوصا اهالی محترم وادقان عرضه می دارم.

این وصیت نامه را در کنار سنگر عشق و شهادت در جایی که هر لحظه امکان شهادت است می نویسم ، انگیزه آمدنم به جبهه اجابت فرمان امام امت و انجام تکلیف الهی که بر عهده ام گذاشته شده است میباشد از خداوند می خواهم که مرا در زمره حمایت کنندگان از مکتب اسلام قرار دهد از خداوند می خواهم مرا در ایفای این وظیفه که همانا حمایت از اسلام و انقلاب است هدایت و توفیق عنایت فرماید.

شکر خدایی را که مرا در ردیف حامیان مکتب اسلام قرار داد ، مکتبی که تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت بشریت است در حالی که من بنده ای گناه کار و ذلیل بیش نیستم ، از خداوند می خواهم که از گناهانم در گذرد و مرگ مرا شهادت در راهش قرار دهد، تقاضای خصوصیم از امت حزب الله ، خصوصا اهالی محترم وادقان این است که مرا مورد بخشش خود قرار دهند.امت شهید پرور اگر چه خود را در مقابل شما شایسته تذکر دادن نمی بینم اما معالذالک تذکراتی می دهم به امید آنکه برای خود و دیگران سودمند باشد.

دنیا را وسیله ای برای کسب درجات بهشت و لقاءالله قرار دهیدو نه هدف . دنیا پلی است که از آن می گذریم و به تعبیر پیامبر اسلام (ص) که می فرماید : دنیا مزرعه ای برای آخرت است،لذا هر چه برایتان امکان دارد از فرصتها استفاده کنید و خداوند را عبادت کنید.

کار های خیر انجام دهید،با مردم به اخلاق اسلامی رفتار کنید و توشه آخرت خود را زیاد کنید.

ما برای بقا آفریده شده ایم و البته بقای انسان در آخرت است و نه در دنیا،لذا توجه داشته باشد زینت های ظاهری دنیا شما را فریب ندهد.

برای نماز توجه زیادی قائل شوید که نماز ستون دین است ووحدت است که اگر نماز موردقبول واقع شود دیگر اعمال نیز قبول میشود و اگر نماز رد شود دیگر اعمال رد میشود.نماز را با توجه کامل به خداوند بخوانید ، برای کسب تقوای بیشتر روزه های مستحبی بگیرید و برای اصلاح جامعه ایجاد مودت و وحدت و تشکیل یک جامعه سالم اسلامی، اخلاق اسلامی را رعایت کنید.

برای مثال به چند نمونه از اخلاق اسلامی اشاره می کنم:

سعی کنید غیبت یکدیگر را نکنید ، که غیبت جزء گناهان کبیره است و در حدیث است که غیبت از قتل و زنا بدتر است و قرآن شخص غیبت کننده را به مانند خورنده گوشت برادر مرده معرفی میکند.

در جامعه از تهمت زدن به دیگران و گمان بد بردن به یکدیگر شدیدا خودداری کنید و به یکدیگر تندی و قضب نکنید و اما تذکری را که به نظرم از همه تذکرات مهمتر است این که در تمام امور از امام خمینی حمایت کنید و در خط امام باشید ،در تمام امور روحانیت متعهد را پیشاپیش خود قرار دهید و رزمندگان اسلام را دعا کنید.

مرا در کنار قبر پدر بزرگم به خاک بسپارید چرا که اورا در این دنیا ندیدم امید است او را در آن دنیا ببینمش و یا آنکه در کنار قبر دوست عزیزم و شهید همرزمم صفر علی حسن زاده به خاک بسپارید.

نصر من الله و فتح القریب
والسلام